HTML

Miről szól a blog?

Az Alvinczi Péter Szeretetszolgálattal kapcsolatban nagyon sok szóbeszéd látott napvilágot. Megtudjuk vajon valaha az igaz történetét? Hátha.... Egy blog azoknak, akik érintettek.... és azoknak akiket érdekel.

Friss topikok

Linkblog

2009.10.24. 08:45 G. Beatrix

Egy kis történelem


Az Alvinczi Péter Szeretetszolgálat, és jogelődjei már öt éve foglalkoznak szociális szolgáltatásokkal.
Korábban jelzőrendszeres házi segítségnyújtással, 2008. decemberétől pedig házi segítségnyújtással is.
Utóbbi szolgáltatást egy jogszabály tette kötelezővé a társaság (mint bármely más jelzőrendszeres szolgáltató) számára.
A Megmentő Kht. a jogszabály véleményezési lehetőségekor jelezte, hogy ez horribilis plusz költséget jelent majd a költségvetésből, azonban olyan vádak érték, hogy ezt azért teszi, mert nem tudja szakmailag felépíteni, ami a feladata lenne.
Így hát decemberben megkezdtük a házi segítségnyújtás kiépítését, és rájöttünk, hogy rengeteg idős ember van Magyarországon, aki nagyon kiszolgáltatott helyzetben van, így az ellátottak száma rohamosan növekedett.
Mivel azt láttuk, hogy az igény nagyon jelentős, és leginkább azok körében, akiknek - az alacsony jövedelmük miatt - nincs havi több ezer forintja a segítség megfizetésére általánossá tettük a térítésmentességet.
Az ellátás finanszírozhatóságának érdekében más megoldást kerestünk.
Megkerestük Magyarország legnagyobb és legjelentősebb egyházait, hogy vegyék át a kiépült rendszer működtetését, azonban rendre azt a választ kaptuk, hogy 20.000 ellátott, 700 település, ekkora felelősséget, ilyen bizonytalan tervezhetetlen időkben nem vállalnak magukra.
Egy pici egyház a Horvátországi Magyar Református Egyház Magyarországi Egyházteste volt az egyetlen, aki nem futott rögtön a másik irányban, az általa alapított Szeretetszolgálatot ajánlotta fel a feladat továbbvitelére.
A fenntartóváltás elindításakor minden dokumentációt bemutattak, ezeket jogászok megvizsgálták, és jogszerűnek és rendezettnek találták. Az engedélyező hatóság is megvizsgálta, majd engedélyezte a fenntartóváltást.
Így lettünk 2009. május 20-tól Alvinczi Péter Szeretetszolgálat.

Ekkor a Szeretetszolgálat és a Megmentő Kht. a jogszabályi kötelezettségének eleget téve az Államkincstárat értesíteni a változásokról, aki a jogelőd szolgáltató támogatását visszavonja (ez gyakorlatilag napok alatt megtörtént), valamint a jogutódét megállapítja (ez immáron 5 hónapja várat magára).
Az engedély kiadása után az Alvinczi Péter Szeretetszolgálat leadta normatíva igénylését a Pécsi Államkincstárnak, azzal a kiegészítéssel, hogy a rengeteg munkavállalóra és ellátottra tekintettel sürgősségi eljárást kér.
A rendes eljárási idő 30 nap, ez idő alatt hetente kerestük telefonon az ügyintézőt, Radó Krisztina osztályvezetőt, aki minden alkalommal arról tájékoztatott, hogy minden szükséges adat a rendelkezésükre áll, semmi egyébre nincs szükségük, határidőre döntés fog születni.

A határidő lejártának napján, - a 30. napon - mégis újabb 30 nappal meghosszabbította az ügyintézési határidőt “az ügy bonyolultságára tekintettel”. Azonban ebben a bonyolult ügyben semmilyen intézkedést nem tett az Államkincstár, nem keresett meg senkit, nem kért be további adatokat, dokumentumokat.

Eltelt immár 60 nap úgy, hogy semmi nem történt, majd – meglepő módon – a 60. napon született egy döntés, mely szerint határozatlan időre felfüggesztik az eljárást, két indokkal.

1.    meg kívánnak győződni róla, hogy valóban rendelkezünk – e megfelelő létszámú gondozóval
2.    utána kívánnak nézni, nincs-e folyamatban bírósági eljárás a társaság ellen.
Az igazgatóság a rendelkezésére álló dokumentumokból pontosan tudta, hogy az engedély kiadásakor a hatóság részletesen megvizsgálta ezeket a kérdéseket, azonban újabb vizsgálatot rendelt el.
Természetesen együtt működtünk a hatóságokkal, igyekeztünk minden dokumentációt haladéktalanul benyújtani, így a vizsgálat heteken belül lezárult és ISMÉT megállapította, hogy a jogszabályoknak megfelelően működünk.
Ezen felül a MÁK megkereste a Somogy Megyei Bíróságot (vajon honnan tudhatta előre?) és valóban talált egy megkeresést, azonban nem a Szeretetszolgálat, hanem annak Alapítója ellen, amiben az egyház törlését kérte egy horvát állampolgár.

Mivel az egyház bejegyzése jogerős volt, ez a kérvény semmiben sem befolyásolhatta volna az Államkincstár döntését.

Heteken belül a bíróság megvizsgálta a beadó kérvényét, és elutasította azt, a következő indokokkal:

MEGÁLLAPÍTOTTA, HOGY A KÉRVÉNYEZŐ AZ EGYHÁZ KÉPVISELŐJEKÉNT MUTATKOZOTT BE,  AZONBAN A BÍRÓSÁGI VIZSGÁLAT KIDERÍTETTE, A KÉRVÉNYEZŐ NEM KÉPVISELŐJE AZ EGYHÁZNAK (jogilag talán nem, de köznyelven ezt mindenképp csalásnak nevezném)
OLYAN DOKUMENTUMOKKAL (ZSINATI DÖNTÉSEKKEL) PRÓBÁLTA ALÁTÁMASZTANI KÉRÉSÉT, AMIKRŐL A VIZSGÁLAT KIDERÍTETTE, HOGY ÉRVÉNYTELENEK.
Ezek után szeptember 18-án végre a MÁK kiadta határozatát, miszerint a Szeretetszolgálat jogosult a normatíva folyósítására. Ez a határozat jogerőre emelkedett.
Mivel kollégáink a több hónapi ügyintézés okán szeptember hónapban már nem kapták meg jogos munkabérüket, így minden létező szervezetnél kérelmeztük a soron kívüli kiutalást. A Pénzügyminisztérium előtti demonstráció keretében még nyílt levelet is átadtunk Katona Tamás Államtitkár Úr megbízottjának, azonban nem érkezett soron kívüli utalás. Ennek ellenére a Magyar Államkincstár Pécsi Igazgatósága, valamint az országos igazgatóság is megnyugtatott, október 10-én a számlánkon lesz a pénz.
Radó Krisztina osztályvezető még október 7-én délután telefonon arról tájékoztatott, hogy legyek nyugodt, már “beállították az utalást”, csak a fedezetet nem kapták még meg rá, de péntek reggelre (október 9.) a számlánkon lesz a pénz.
Így ezt az információt kapták kollégáink is.
Pénteken azonban ismét üres volt a számla, a Kincstár nem teljesített, amit azzal indokolt, hogy a Horvátországi Magyar Református Egyház Magyarországi Egyházteste ellen ügyészségi vizsgálat van folyamatban okirat hamisítás miatt.
Tette ezt az igazgatóság azok után, hogy a saját felügyeleti szerve írásban hívta fel rá a figyelmét, ha ezt megteszi, SÚLYOSAN MEGSÉRTI A JOGSZABÁLYOKAT, hiszen egy folyamatban lévő ügy kimenetele kérdéses, és mint minden demokratikusan működő országban Magyarországon is mindenkit megillet az ártatlanság vélelme. Azaz, amíg be nem bizonyosodik, hogy bűnös, ártatlannak kell tekinteni.

Mindezek mellett a vizsgálat nem az Alvinczi Péter Szeretetszolgálatot érinti, azzal csak távolról hozható összefüggésbe.

És ami a legfontosabb:
AZ A FELJELENTŐ VÁDOL MÁSOKAT OKIRAT HAMISÍTÁSSAL, AKI KORÁBBAN A BÍRÓSÁGON ÉRVÉNYTELEN PAPÍROKKAL, MAGÁT MÁSNAK KIADVA PRÓBÁLKOZOTT.

Sajnálatos módon a Magyar Államkincstár Pécsi Igazgatója úgy vélte, egy ilyen ember beadványa előbbre való a jogszabályoknál, több mint 1.000 család megélhetésénél, és 20.000 idős ember ellátásánál.

Mivel a jelen helyzet legnagyobb kárvallottjai az ellátottak és az őket ellátó munkavállalók, a 700 település lakosainak országgyűlési képviselői próbálnak segíteni abban, hogy ez a lehetetlen helyzet mielőbb, lehetőleg napokon belül megoldódjon.
 

308 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://szeretetszolgalat.blog.hu/api/trackback/id/tr301471174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adi65 2009.11.08. 15:43:58

itt hazugság minden ,én már nem hiszem hogy valaha is lessz itt fizetés,a számlák jönnek nem tudjuk fizetni,asztán jönnek a végrehajtók GÁL BEATRIX meg szóba sem áll z emberekkel lecsapja a telefont ha hivjuk,a területi képviselő meg aszt a választ adta ha nem tetszik fel lehet mondani közös megegyezéssel,hát eszt kapjuk a becsületes munkánkér.

adi65 2009.11.08. 15:47:28

sajnos mi eddig fizetés nélkül dolgoztunk azért hogy egyeseknek jó legyen eddig mi segitettünk mostmár mi szorulunk segitségre

G. Beatrix 2009.11.08. 18:08:12

Kedves Andi65!

Örülök, hogy Ön ilyen jól informált, hogy biztos forrásból tudja, itt semmi nem igaz, nyilván így van.

Azt azonban kikérem magamnak, hogy bárkire rácsapnám a telefont, úgy gondolom, hogy amellett, hogy - bármilyen meglepő - nyilván az egyike vagyok azoknak az embereknek akiknek az elmúlt hetekben a legtöbb plusz munkát adta a jelen helyzet, és ha épp nem egy megbeszélésen ülök, folyamatosan a fülemen a telefon, bármelyik kolléga kérdéseire válaszoltam. Már amire tudtam a határozott választ.

Egyetlenegy beszélgetésre emlékszem, ami telefonlecsapással végződött, ez a következőképp zajlott... szombat délelőtt volt... én hívtam vissza a hívót... és NEM ÉN CSAPTAM LE A TELEFONT, hanem ezek szerint ÖN.

A vezetőjének pedig igaza van. Az Ön döntése, ha már eldöntötte, hogy nem hisz abban ami itt történik, jogában áll más munka után nézni.

Nincs azonban joga bárkit lehazugozni, főleg úgy, hogy ez a történet azért azt mutatja, nem biztos, hogy a blog készítőinek van problémájuk az igazmondással.

Topjoy 2009.11.08. 19:59:50

andi65: Azt csak cáfolni tudom, hogy Gál Beatrix főnökasszony és a területi vezető gondozónő nem veszi fel a telefont, és nem kapunk megfelelő tájékoztatást. Én bármikor próbáltam hívni mindkettőjüket, mindig felvették a telefont és minden kérdésemre türelmessen elmondtak minden információt amit tudtak. nem tudom te honnan vagy, de szerintem mindenkit megfelelően informálnak. Én vasból vagyok, és szeretném megköszönni a vezetőnknek a munkáját amit értünk tesz, erőn fellül! És köszönet Gál Beatrixnak is, hogy szülés előtti napokban is megtesz értünk mindent. Minden tiszteletem az övék. Én nagyon bízom a holnapi pozitív döntésben!

Peped 2009.11.09. 17:45:48

@adi65: Hát, pedig nem hazugság, ami itt van. Ha nem LESSSZZZ(akkor már legyen benne ennyi "sz" betű, nem ossszzzt, nem szoroz...), az nem a Bea, vagy a vezetőnők hibálya(vagy hibájja?). ASZTÁN ha valaki eldöntötte, elmegy, az menjen. BISZTOS van neki valami lehetősége, esetleg valamijen(?) végzettsége is.
Na, mármostannég: BOCSI mindenkitől, ha elfogy a cérnám,és kiakadok! De nagyon ki vagyok akadva! Sokan nem értik, hogy nem kellene támadni, húzni a másik agyát. Egy másik helyen(HEJEN?) az a fő egyeseknek, hogy 3-4-szer leírhassák, hej, de felmondanak! Mások segítő szándékkal szólnak hozzá, de ő nem ért, hajthatatlan! Nem, és nem! De akkor mit akar? Mindenki ugyanazzal a gonddal küzd. Szívesen bátorítok én is bárkit, de ami sok, az sok! Ráadásul látom, hogy a helyesírási hibákkal teletűzdeli a mondandóját, és sokszor már arra gondolok, direkt teszik. S nem akarok bántani senkit, őszintén mondom. De aki ilyen helyesírási hibákkal küzd, annak nem lehet olyan magas a végzettsége, hogy kapkodnának érte! Akkor viszont nem értem, miért fenyegetőzik? Rajta áll. Felmond, vagy nem... Ami munkát végzünk, ahhoz nem végzettség kell, hanem szív. Kell az agy is, de csak az a területe, amellyel az empátiát a legmagasabb szintre fejlesztjük magunkban, valamint összerakjuk a fejünkben, hogy kinél mit, milyen sorrendben kell elvégezni.
A mi munkánkat aki végzi, azt megilleti a legnagyobb tisztelet. Ha már az anyagi megbecsülés úgyis elmarad.
Na.
Aki tud valami VALÓS infót, az ne tartsa magában.
Kösz, hogy végig elolvastátok, amit ideírtam. És most elküldhettek a mamikámba nyugodtan. Én azt tenném a helyetekben!

ZZ 2009.11.09. 18:02:15

Mindjárt teszek fel valós info-t.
Egy kis türelmet kérek.

szm71 2009.11.09. 18:03:13

Én ma egészen végignéztem a Parlamenti közvetítést és nem szóltak semmit a Szeretetszolgálatról!!Holnap már megint tizedike pénzünk nincs megint!!

Hujbi67 2009.11.09. 18:10:46

@Peped: Hidd el, nekem nincs veled semmi bajom, de azt írod, hogy nem kellene húzni egymás agyát, közben meg nagyon sokszor te teszed ezt! Ha valaki nem tud helyesen írni, még nem jelenti azt, hogy alkalmatlan lenne erre a munkára. A szív, a lélek a fontos, ahogy te is írod! Szóval, szépen kérlek, hagyd abba a kritizálást! Persze tudom, a kritika építő is lehet, de a munkatársak megalázása / és te gyakran teszed ezt / semmiképp!

gipszi 2009.11.09. 18:23:28

@ZZ: Itt a vége Zelenák Úr.Nem lehet tocvább hitegetni infot most azonnal

G. Beatrix 2009.11.09. 18:27:30

Kedves Gipszi!

Nem hitegeti Önt senki. Az előző 15 alkalom szerint ismét jelezném, jogában áll döntést hozni a munkaviszonyát illetően.

Jelzném, ha olvasná is a blogot, nem csak írna, már tegnap többet tudott volna, mint amit most gondol.

Peped 2009.11.09. 18:30:44

@Hujbi67: Na, akkor gondolkodj, miután újraolvasod, amit írtam. A megalázás? Azt maga teszi, aki nem ért. Nem engem, hanem a közzé tett iratokból, a vezetőink munkáijából.
Hol írtam, hogy a magas végzettség nélkül nem alkalmas valaki is erre a munkára? Szándékosan mellébeszélsz. S itt van a kutya elásva.

Peped 2009.11.09. 18:31:37

@G. Beatrix: Na. Pont erről írtam én is. Lásd, mint fent! Köszi, Bea, egyezik a véleményünk!

Peped 2009.11.09. 18:33:24

@gipszi: Kérem szépen, Zelenák úr! Olyan kevés múlik azon, milyen módban kérünk, hiszen ZZ-ék sem így beszéltek velünk még az átkos virágzásunkban sem, vagy romlik a memóriám?

bmarcsi szhely 2009.11.09. 18:58:37

@Peped: én biztos hogy nem küldelek sehova mert az ilyen érthetetlen uszító magából kiindulva másokat hazugnak nevező kollégák mást nem érdemelnek ne haragudjon meg senki de aki ennyi bizonyiték mellett nem fogja fel hogy ki miatt tartunk itt az hogy gondozhat más embereket én azt gondolom hogy ő az akit nem kell sajnáln ha kilép a legjobbakat mindenkinek

Peped 2009.11.09. 19:06:54

@bmarcsi szhely: Köszönöm! Ezek szerint érthetően fogalmaztam. Bíztam abban, van, aki érti, és azt is, mi háborított fel, miéprt éreztem azt, hogy szólnom kell. A helyesírásra vonatkozó célzások is ezt szolgálták.
Köszönöm annak, aki ért, a többiekkel meg nem tudok mit kezdeni. Ezt FELESÉG2-nek is üzenem. Ugyanis nem szórakozok, jól meg pláne nem.

Hujbi67 2009.11.09. 20:04:01

@Peped: olvasd el újra amit írtam! Látom nem éretd! Egyébként ez az uccsó üzim neked! Osztod az észt mindenkinek, de valami nagyon hiányzik belőled....

Solya28 2009.11.16. 07:48:37

sziasztok jó reggelt!megkezdődik a végső vissza számlálás?

Ápoló 2009.11.16. 10:20:58

@Solya28: Én még ennyire ideges nem voltam a 3 hónap alatt, mint most. Félek, hogy a MÁK ismét húzza majd az időt, mert ahhoz ért, de nagyon. Pedig már ennél nincs tovább, legalábbis nálam, sem anyagilag sem lelkileg. Nem egyszerű az élet...........

Solya28 2009.11.16. 10:36:30

hát ez igaz nem egyszerü de ezt tudjuk anélkül is hogyha a mák nem csinálná ezt veünk amúgy meg nem húzhatja tovább állítólag mert határozat van hogy utalnia kell ugyhogy ne add fel még a héten.

Solya28 2009.11.16. 11:43:33

nincs itt valaki illetékes személy hogy megnyugodjunk?

hani1 2009.11.16. 12:08:29

rám is rámferne egy kis nyugatás, mert én azt gondolom hogy a héten sem lesz pénz, holnap össze ülnek, ha a részünkről megnyugtató dőntés lesz, az leírják, elküldik, megkapják de mikor?, másodfokon is volt dőntés, gondolom ennyi ídő alatt már meg kapta a MÁK, de reagált rá?,mire vár még? a holnapra ?, hátha nekik megfelelő döntés születik? tényleg akkor mi lesz?

Ápoló 2009.11.16. 12:36:52

@hani1: Többek között azt sem értem, hogyha már van egy határozat, akkor mi a fenének kell még összeücsörögni, meg beszélni róla. Döntöttek, tegyék már a dolgukat! Minek nekik még egy esély, hogy kifogást találhassanak?

érd 2009.11.16. 13:07:16

@Ápoló: Nyugi, mi sem értjük, kicsik vagyunk mi ehhez!

pápa10 2009.11.16. 13:43:10

Én most már nagyon bizom abban hogy megkapjuk a pénzünket.Az meg hab lenne a tortán ha az étkeztetési utalványunkat is megkapnák.De szép lenne. Az elöbb olvastam a határozatott és elég megnyugtató volt.Gál Beatrixnek meg külön köszönöm,hogy ilyen kitartó volt és ennyit dolgozott az ügyon nélküle seholse lennénk.Sok boldogságot kivánok neki és születendő kisbabájának.:)

érd 2009.11.16. 14:06:30

Monk a flúgosnyomozónak mondták a múltkor:
-...csak egyszer élünk!
Erre Monk:
-Ez a legjobb hír amit ma hallottam!

baba27 2009.11.16. 14:10:51

Sziasztok! Nem tudja valaki véletlenül, hogy a sima házi segítségnyújtásnak van e jövője a cégnél? Olyan rémhíreket hallottam, hogy az nem megy tovább jan.1.-től. Örülnék ha kiderülne hogy ez tényleg csak rémhír!

centerhalf 2009.11.16. 14:32:47

@érd: @Ápoló: Szerintem a főnökeink minden lehetőséget kihasználtak, minden követ megmozgattak hogy igazunkat bebizonyítsák. több úton indultak el az egyik a nevezzük törvényes út a felfüggesztő határozatot megfellebbezték . A másik nevezzük politikai útnak azt is megnyerték (MSZP frakció ) csak sajnos az nem felettes szerve a MÁK-nak ezért van szükség a kabinet ülésre. Hála istennek a fellebbezést közben megnyerték. azért a másik utat is végig kell járni és meg kell nyerni. Mindenesetre jól állunk két jogerős határozat a szakmai szervezetek ( Szoc. Min. ) az MSZP frakció mellettünk tette le a voksát . Ezek után a kabinetnek ésszerűség esetén nem marad más lehetősége mint ..... dönteni ! Ezt most már ki kell várni türelemmel bármennyire nehéz is.Bár azért az is érdekes kérdés lehet hogy melyik erő mer szembeszállni ezekkel a döntésekkel? De ZZ azt mondta ne foglalkozunk most ezzel. Bízzunk benne ő jobban képben van mint mi . Azért ne felejtsük el van még egy harmadik út is a bírósági . a feljelentést megtették a főnökeink. ez viszont nem rövid út !

Vasból 2009.11.16. 14:55:03

@centerhalf:JÚÚÚÚÚJ!!Most megint depis lettem!!Azt hittem hogy az a r... pénz már úton van és nincs 1,2,3 terv még hátra hanem jön,szépen simán!!Legalábbis a kicsi agyacskámba bele tudtam eddig beszélni!!Igaz motoszkált a kis ördög,hogy túl szép ..... !!!!!De most megint észhez térítettél!!!Ez már FÁJ :( !!!

centerhalf 2009.11.16. 15:32:23

@Vasból: Szerintem lehet hogy nem voltam elég egyértelmű ÚTON VAN ! Ide is fog érni rövid időn belül. A harmadik utat is végig kell járni precedens kell teremteni az ügyből. Máskor egy bürokratának se jusson még eszébe hogy büntetlenül szórakozhat sokkkkk család megélhetésével .
Nem győzöm hangsúlyozni hogy ez az én véleményem !

Panda78 · http://indafoto.hu/panda78 2009.11.16. 15:55:39

@centerhalf: szia! Úton? Az a nem mindegy,hogy a MÁK-tól a cégig tartó úton,vagy már a cégtől a számlánkig tartó úton.... Remélem már az utóbbiról van szó...

Ápoló 2009.11.16. 15:59:40

@centerhalf: L
Lehet, hogy az én felfogásommal van már baj, de az is lehet, hogy csak a 3. "út"végén lesz fizetés / az dec.26?/
És nem kötözködni akarok, csak érdekel.

érd 2009.11.16. 16:07:25

@centerhalf: Köszönjük az összefoglalót! Jó elolvasni ,hogy minden területen nyert ügyünk van,csak az idegeink bírják még egy kicsit!

mona16 2009.11.16. 16:25:55

Most szólok hozzá ehhez az egészhez először,mert már elegem van!!!!
Mindenki találgat,mert senki nem tud semmit! Hol van a Zelenák Úr? Miért nem ad már konkrét választ arra az egyszerű kérdésre,hogy
MIKOR LESZ FIZETÉS???
Elegem van már a magyarázkodásokból és a ködösítésből!!
Mondja meg az IGAZAT!!!!!
Mi dolgozunk és már türelmetlenek vagyunk otthon és munka közben is!!
Több,mint 22000 ember várja az Őszinte választ,ami szerintem időszerű lenne!!
Betrix nyugodtan menjen szülni,mert már itt az ideje!!! Fölöslegesen várja Ő is a pénzünket!!!Akkor hiszem,hogy lesz fizetés , amikor a kezembe fogom!!!

Vasból 2009.11.16. 16:30:49

@centerhalf: Te mindig egyértelmű vagy!!Világos,szabatos,magyaros írásoddal:) hihi !!!!!Azt gondolom én is tudom hogy idefog érni egyszer csak az a fránya pénz!De mikor lesz az az egyszer csak?????Eddig napok óta nyugodt voltam!!De a komidtól újra nagyon ideges lettem!!Még ha értem is,mit miért írtál,csak most mélyebbre mentem és .............. :(

Ápoló 2009.11.16. 16:35:00

@mona16: Teljesen igazad van, de nyugodjál meg mert még valami bajod lesz!!!! Jó legyél.

Vasból 2009.11.16. 16:35:47

@mona16:Előre is bocs!!De ez a stílus az RTL-es oldalé!!!Itt mindenki ideges,nem kell hogy itt ilyen stílusban számon kérj!!Mindönknek itt 1 a célja (PÉNZ),de ilyen stílust nem engedünk meg magunknak,akárki akár milyen ingerült!!!!!!!!

Panda78 · http://indafoto.hu/panda78 2009.11.16. 16:37:30

@mona16: Szia!
Itt mindenki az átlagnál feszültebb,de ez senkit sem jogosít fel arra,hogy a főnököket egrecíroztassa.. Ők eddig is erejükön felül küzdöttek ÉRTÜNK,szerintem nem ezt érdemlik... Inkább köszönettel tartozunk nekik mindazért,amit tettek,mert ezt nem mindenhol és nem mindenki tenné meg az embereiért!!!! Mindenki türelmetlen,de várunk,mert most már pont kerül a dolgok végére.. Eddig is őszinte válaszokat kaptunk tőlük és ezek után is...

érd 2009.11.16. 16:42:14

@mona16: @Vasból: Nyugi! Eddig is erről volt szó, semmi új nem derült ki. Csak Centerhalf összefoglalta a tényeket.Ezeket eddig is tudni lehetett, ha figyelmesen nyomon követitek az eseményeket!

Panda78 · http://indafoto.hu/panda78 2009.11.16. 16:46:17

1. Zelenák Úr szívességből teszi fel nekünk az információkat,amiért hála neki...
2. Gál Beatrix pedig azt írta,hogy a mai nap vége felé tudnak új infóval szolgálni..
A napnak még nincs vége.. :)

Vasból 2009.11.16. 16:47:16

@érd: Írtam ,hogy tudtam eddig is!!Csak most nem tudom miért, felidegesítettem rajt magam!!!Pffff Ez van!!

Ápoló 2009.11.16. 16:50:20

@mona16: Ne legyél ingerült!
Nekem napok óta nem működött az indexem, de nem volt pénzem megcsináltatni. Ma ez is sikerült!!! Ezért érdemes volt felkelni. Ja és a barátnőm isteni csokitortával várt..... /De pénzem még mindig nincs. :C / Hogy hogy fogom kifizetni a szakembert, na az még kérdés!

zsófika szentendre 2009.11.16. 16:52:55

sziasztok!
Tudja valaki Káncz Éva telefonszámát?
megköszönném, mert igazolásom még mindig nincs.
Jómagam is nagyon ideges vagyok.
Már ott tartok hogy lassan nem tudom magamra erőltetni a türelmet a pozitív gondolkodást, mert a hitelezők az ajtóm
előtt kopogtatnak.
Lassan feladom.... jövő héten biztos...

Dolgozó11 2009.11.16. 17:14:11

@zsófika szentendre: Szia!
Kérdezd meg a területi vezetődet Ő biztosan tudja a számát.
Nekem van egy számom a központból, nem biztos hogy az övé.
Ha szeretnéd elküldöm e-mailban és ott talán tudnak neked segiteni.

Panda78 · http://indafoto.hu/panda78 2009.11.16. 17:31:43

Vasalnom kellene,de egyszerűen annyira ideges vagyok,hogy nem bírok nekiállni.... Még soha nem voltam ilyen idegállapotban...

Dolgozó11 2009.11.16. 17:46:53

@zsófika szentendre: Elküldtem, talán hasznát veszed! :)

zsófika szentendre 2009.11.16. 17:55:08

@Dolgozó11: Nagyon szépen köszönöm,
megkaptam és mentettem.

zsófika szentendre 2009.11.16. 17:58:46

@centerhalf: Nagyon köszönöm Neked is a segítséget.

@Panda78: Szerintem hagyd a vasalást másra , mert azt nem lehet idegesen végezni. pussz.

Panda78 · http://indafoto.hu/panda78 2009.11.16. 18:04:54

@zsófika szentendre: Szia! Most már neki kell állnom,a házimunkát még soha nem hagytam másra.. Majd közben lehiggadok.. Tudod:munkaterápia... de,ha mégsem bírok a sok ruhával,majd átküldöm neked e-mail-ben... Köszi,pussz

suzveg 2009.11.16. 18:09:13

@Panda78: Pontosan, mindenki feszült! Viszont mindenkinek rögzítve van a feladata, kötelezettsége. Az alkalmazottnak, a cégvezetőnek egyaránt. Tisztelet érte, ha mindezt az átlagosnál lelkiismeretesebben teszi bárki is, de ne misztifikáljuk túl! Főleg ne egy ilyen kiemelt érzékenységű területen, nonprofit szervezetnél. Aki itt van, mindenki emberfelettit produkál, és próbál tisztességgel helyt állni még ebben a helyzetben is. Ugyanakkor minden hét elején kapunk egy biztató info-t határozatokról(hangsúlyozom nem a valóságtartalmát vitatom), amiket hónapok óta minden héten módosítanak, finomítanak stb. A hét közepére mindig eljutunk odáig, hogy már csak egy kicsi türelem és célba érünk. S a következő hét elején kezdődik minden előlről... Hosszú-hosszú hetek óta. Ez az idegőrlő, ezt lehet egyre kevésbé elviselni fizikailag, szellemileg és nem utolsósorban anyagilag. Lassan négy hónapja fizetés nélkül dolgozik mindenki. Ezért kell immár valakinek
konkrétumot "villantania", és ezalatt nem a heti ülésen, vagy tárgyaláson kiadott újabb következő heti ülés elrendeléséről szóló papírt értek, hanem olyan papírt, amiért adnak is valamit a sarki fűszeresnél. Mert mindenki megdolgozott érte!, úgy, ahogy a munkaköri leírásában lefektették, megkövetelték tőle!

Panda78 · http://indafoto.hu/panda78 2009.11.16. 18:18:44

@dragfor: Szia! Teljes mértékben igazad van,nem akartam túlzásokba esni,de ma valahogy minden olyan drámainak hat... Az a bizonyos infó biztos,hogy feloldaná ezt a lehetetlen állapotot végre.. Nekem már az elég lenne,ha egy bizonyos mondat szerepelne itt: az,hogy utalt a MÁK,akkor már nyugodt lennék...

suzveg 2009.11.16. 18:22:29

@Panda78: Így van, hatásos gyógyterápia lenne!

Vasból 2009.11.16. 18:27:55

@Panda78: Ha utalt volna,akkor már olvasnánk szerintem!!Bea nem váratna meg bennünket estig!!Ő is tudja,milyen idegállapotban vagyunk:-(

Panda78 · http://indafoto.hu/panda78 2009.11.16. 18:32:50

@Vasból: Ez így van,de az is lehet,hogy ma szül éppen és emiatt nem jutott még el az infó hozzánk...

Dolgozó11 2009.11.16. 18:37:06

@Panda78: Akkor valaki erre illetékes megteszi helyette majd, ha tudnak már valami infót mondani.

Ápoló 2009.11.16. 18:46:36

@dragfor: Ebből a sok papírból már nekem is elegem van, meg a papírt megszüntető papírból is. Az a szörnyű, hogy én már nem mondhatom egyik szolgáltatónak /villany, víz..../ sem, hogy talán majd holnap. Már annyi holnap volt, őket már nem érdekli. Csak egy papír a lényeg, a sárga csekk, azt meg már tegnap, meg még előtte be kellett volna fizetni. Mi lesz így velünk? Meddig mehet ez Így?

téti (törölt) 2009.11.16. 18:55:09

Sziasztok! Nekem most jött a telefon, hogy a bank felmondta a hitelszerződésemet! Azt mondták, nem várhatnak tovább!
Van olyan közöttetek, akit valamilyen konkrét kár ért a fizetés elmaradása miatt? Pl: kikötötték a villanyt vagy a gázt, elvitték a kocsit, vagy bármi más!
Nem várhatunk a végtelenségig! Ha ezen a héten sem kapunk fizetést, akkor keresnünk kell egy ügyvédet, és be kell perelnünk a MÁK-ot! Elég volt, nem játszadozhatnak velünk!
Azért keresem a károsultakat, mert többen összefogva gondolom jobbak lennének az esélyeink! Ha kell, egyedül is teszek feljelentést, de jobb lenne együtt. Véleményem szerint a fizetés most már kevés! A kárunkat is meg kell téríteniük! Hiába kapok fizut, ha nem elég arra, hogy visszaállítsam a régi állapotot! Hisz nem lustaságból, vagy hanyagságból nem fizettünk! Azért nem fizettünk, mert a MÁK a jogos járandóságunkat a jogerős határozat ellenére sem fizette ki!
Aki egyetért velem, hasonlóan anyagi kár érte, az írjon!

Ápoló 2009.11.16. 18:59:53

@téti: Látod, erről beszéltem az előbb. Már nincs "majd talán holnap". Bárki járhat így közülünk, de ez a kutyát nem érdekli.

érd 2009.11.16. 19:25:33

@téti: Nagyon ügyes vagy, hogy ilyen fegyelmezetten tudsz dönteni! Mivel jár az, ha a bank felmondja a szerződést?Ha nem tolakodó a kérdés , mit veszítettél most?

téti (törölt) 2009.11.16. 19:28:09

@Ápoló: Látom hasonlóan gondolkodunk. Akinél pl kikötötték a villanyt, annak nem elég kifizetni az elmaradt számlákat! Még kb 100.000 ft-ba kerül a visszakötés! Magyarul, ha meg is kapja végre a fizetését, az rá is megy a villanyra! Egy halom plussz kiadás, ami nem lenne, ha rendesen kapjuk a fizut! Ezért mondom, hogy össze kell fognunk. Keresni egy ügyvédet, aki képvisel bennünket. Ha kell, el kell menni a nemzetközi bíróságig is! Nincs már vesztenivalónk!

suzveg 2009.11.16. 19:34:18

@téti: Ha ez az út, akkor meg kell tenni és csak közösen van esély szerintem. Az a véleményem, hogy akkor is , ha utalják a fizetést. Ugyanis a Munka Törvénykönyvben meghatározott késedelmi kamatot ugyan(5-7 % éves kamat - lehet számolni, néhány ezer forintról van csak szó) ki kell fizetnie a Munkáltatónak(megint a cég húzza a rövidebbet, pedig nem tehet róla), de ennél sokkal nagyobb károk keletkezhettek jó néhány családban. Nekünk is rengeteg kárunk van, ezt most nem részletezem, de, ha eljut idáig a dolog, akkor összedughatnánk a fejünket.

hani1 2009.11.16. 19:35:48

nem írtál el egy nullával többet, nem sok egy kicst, nem 10ezer Ft.- de az is plusz kiadás

Dolgozó11 2009.11.16. 19:41:00

@dragfor: Én is benne vagyok. A cégnek van jogi háttere, gondolom képvisel bennünket, ha arra kerül a sor.

Panda78 · http://indafoto.hu/panda78 2009.11.16. 19:41:32

Na,vasalás elvégezve.... még mindig semmi hír..:(

téti (törölt) 2009.11.16. 19:44:40

@érd: Autót vettem két éve hitelre. Még visszaállíthatom a hitelt a köv. képpen: Kifizetem az elmaradt részleteket, + 48.000 a hitel visszaállítása. Tehát, itt már veszítek 48.000-et. Azonban, ha nem tudok fizetni, akkor viszik a kocsit!
A hitel felvételekor biztosítást kötöttem munkanélküliség esetére! Arra nem gondoltam, hogy munkám lesz, de fizetésem nem!
Egyébként, ha mondjuk van személyi kölcsönöd amit felmond a bank, akkor a hátralévő összeget egyben kellene visszafizetned, vagy jönnek foglalni!

pápa10 2009.11.16. 19:44:48

@Panda78: Hír az nincs én is nyomogatom a frissités gombot és várom a csodát!Grt a vasaláshoz nekem nincs erőm semmit se csinálni:(

suzveg 2009.11.16. 19:50:07

@Dolgozó11: Nem feltétlenül a cég jogászaira gondoltam. Biztos lenne egy, az ügyben független ügyvédi iroda, amelyik egy precedens értékű pert elvállalna.

suzveg 2009.11.16. 19:52:58

@téti: Pontosan. Mi itt tartunk(szem kölcs). Bár ezt is vissza lehet állítani, de az ügyvédi iroda(akiknek már ki lett adva) munkadíját, valamint a kamatokat meg kell fizetni. Nem elírás 100.000 Ft feletti költségek ezek.

téti (törölt) 2009.11.16. 19:54:03

@hani1: Nem írtam több nullát, bármilyen hihetetlen. A pontos összeg / megkérdeztem / 82.000 ft.

Panda78 · http://indafoto.hu/panda78 2009.11.16. 19:54:49

@pápa10: köszi,bár nem a vasalással volt problémám,hanem a lelkiállapotommal... Szeretek mindennemű házimunkát,de ma nem megy semmi olyan pikk-pakk... A gyerkőc is itthon van,beteg lett,most valahogy jó is hogy itt van velem..Bár így nehéz megoldani mellette a dolgaimat,meg nehéz elötte tartanom magam,pedig nálunk is nagy a gáz,mint most itt mindenkinél,de azt mondják,ami nem öl meg,az megerősít...

pápa10 2009.11.16. 19:58:37

@Panda78: Én is a lelkiálapotom miatt vagyok ilyen kelletlen.az anyagi helyzetemről már nem tudok beszélni kész ha legalább nem karácsony elött állnaánk,nagyon rossz a gyerekekre nézni és tudni hogy idén hiába várják a jézuskát.Á nagyon szomorú ez a z egész helyzet de csak lesz valami...

Panda78 · http://indafoto.hu/panda78 2009.11.16. 20:00:34

Szerintem érdemes lenne ügyvédhez fordulni közössen,szerintem ez az ügy bármelyik ügyvédnek jó reklám lenne,mert nem mindennapi...

Peped 2009.11.16. 20:09:51

@Hujbi67: Drágám! Gyakorolj önkritikát! Remélem, az előbbid tényleg az utolsó volt!

téti (törölt) 2009.11.16. 20:10:05

@dragfor: És milyen sokan lehetünk hasonló helyzetben! Hisz nincs mindenkinet internetje! Sokan lehetnek akik ezeket a sorokat nem tudják olvasni!
Mindenkit megkérek, aki ilyen helyzetben van, vagy a környezetében van olyan kolléga, aki nem tud velünk a blogon keresztül érintkezni, de hasonló a helyzete, hogy jelezze itt! Jó lenne tudni, hogy kb hányan vagyunk, és hogy mindenki benne van-e!? Valóban, ezt akkor is meg kell lépnünk, ha kapunk fizetést, mert a minket ért kárt ki kell fizetni! Én is úgy gondolom, hogy ez egy precedens értékű per lesz!

Panda78 · http://indafoto.hu/panda78 2009.11.16. 20:17:54

Ja,az sem lenne hátrány,ha többen gyűllnénk össze 58 főnél,mert akkor már biztosak lehetnének abban,hogy nem csak annyian vagyunk... :)

Dolgozó11 2009.11.16. 20:24:50

@Peped: Szia!
Holnap vendégünk is lesz vagy csak magunk leszünk?

Panda78 · http://indafoto.hu/panda78 2009.11.16. 20:40:45

Mostmár a nap végefelé közeledünk,jó lenne valami hír...

edina1219 2009.11.16. 20:42:17

Sziasztok.Eddig többnyire csak olvastam a kommenteket,de szerintem 99%-unk hasonló cipőben jár.Nekem a csekkek mellett a gyermekemet is hordani kell kórházba [újabb műtét lesz],pchiológushoz,és sehol nem kérdezik ki tudjuk-e fizetni,ajándékra egyelnőre gondolni sem merek.Kaptam ma ajándékba egy 32000-ft -os vízdíj számlát nem tudom miből fogom kifizetni.Ne haragudjatok,de már én sem bírom idegekkel,nem panaszkodni akartam,csak egy kicsit knnyíteni.

zsófika szentendre 2009.11.16. 20:54:46

@gipszi: Szerintem az a hír, hogy nincs semmi hír. Sajnos!!!!!!!!

mona16 2009.11.16. 21:25:05

Tisztelt Vasból!!
Kezdem ott,hogy augusztusban léptem be ide,de azóta én nem láttam fizetést ! Te biztosan kaptál már pénzt amióta itt vagy ezért vagy bizakodó!
Ma egy hónapja halt meg az apukám ezért a napom ilyen!
13-án volt a kisfiam 14 éves és azon kívül,hogy Isten éltessen nem kapott semmit!
Szerdán lesz a 20.házassági évfordulónk és előre láthatólag nem lesz módunk megünnepelni a szokásos módon!
Van egy 40000-es tartozásom az APEH felé,de nem tudom kifizetni!
Ezek után ne legyek számonkérő??
Lassan fél 10 ,de még senki nem jelentkezett semmilyen információval!!
Azt az egyet tudom,ha ezen a héten történik valami pozití,(mondjuk péz formájában),akkor én leszek az első, aki elnézést kér az őszinte stílusom miatt attól,akit megbántottam ezzel!!

Panda78 · http://indafoto.hu/panda78 2009.11.16. 21:44:22

@Peped: Szia! Mikor lesz az,hogy "Itt a vége,fuss el véle..."?

Vasból 2009.11.16. 22:01:34

@mona16: Én sem vagyok itt régebb óta!!Problémám az nekem is van dögivel,most itt nem kezdem el taglalni,mert reggelre nem végeznék!!Sajnállak,sajnálom magamat és mindőnket!!De a hangnem akkor is rossz volt!!De nem piszkálódni akarok,csak szúrta a szemem nagyon!!Bocs még egyszer!

suzveg 2009.11.16. 22:05:58

Azzal kapcsolatban, hogy a hét elején mindig jönnek info-k, ezt nagy örömmel, bizakodással üdvözöljük, majd hét közepén az arcunkra fagy a mosoly, mert valami miatt újabb pár napot kell várnunk, hogy ismét bízhassunk... hát az info-k értelmezéséről eszembe jutott egy aranyos történet. Jobb híján ezzel kívánnék jó éjszakát.

Feltűnik a főnöknek, hogy Kovács minden délben elhagyja a munkahelyét, majd 14 órakor visszatér az irodába és folytatja a munkát. Felbérel egy detektívet, hogy kiderítse mit csinál a beosztottja.
Egy nap múlva jelenti a detektív:
- Kovács délben valóban elhagyta az irodát, beült az autójába, elhajtott a házához, megette az ennivalót, amit a hűtőjében talált, megdugta a feleségét, majd elszívott egyet a legjobb szivarjai közül. Utána visszajött az irodába és folytatta a munkát.
-Óh remek, már azt hittem valami probléma van - örvendezett a főnök.
- Elnézést, tegeződhetünk? - kérdezte a detektív.
-Természetesen - válaszolta a főnök.
- Jó, akkor elmondom még egyszer. Kovács délben valóban elhagyta az irodát, beült az autódba, elhajtott a házadhoz, megette az ennivalót, amit a hűtődben talált, megdugta a feleségedet, majd elszívott egyet a legjobb szivarjaid közül. Utána visszajött az irodába és folytatta a munkát...

mit? 2009.11.16. 22:30:49

@dragfor: HeHeHe! Ez jó volt!! Mindekinek optimista:) jó éjszakát! Holnapra pedig Jó híreket!

Vasból 2009.11.16. 22:34:14

@dragfor: :-) Jó volt!!Minden estére kérünk egyet a fizetésig!!!!!!

Panda78 · http://indafoto.hu/panda78 2009.11.16. 22:43:16

@Vasból: reméljük,hogy kevés viccet kell majd itt olvasnunk dragfor-tól,de nem azért mert nem volt jó,hanem fizetésig ne kelljen már annyit várni... :)

torna2 2009.11.17. 07:48:59

Kedves Vasból:Nekem a "sügérezés" szúrta a szemem.A tiédet nem?!

Vasból 2009.11.17. 14:27:05

@torna2:Ha nem reagáltam rá,akkor több mint valószínű,hogy nem!!!!!

Peped 2009.11.17. 20:29:36

@torna2: A sügér egy jó kis hal. Van vele valami baj?

Nem adjuk fel! 2009.11.22. 16:40:17

Idézet:
Mózes mielött felment a hegyre a zajongó zsidóknak azt mondta:
"Meglátom mit tehetek"
Aztán felment a Sínaira, ahol 40 napot és 40 éjjelt ott töltött.Amikor lejött a hegyről, a nép reménykedve várta.Mózes kezében két kőtáblát tartott:" Van egy jó és egy rossz hírem-mondta-A jó az, hogy tízre lealkudtam. A rossz pedig az, hogy a házasságtörés még mindig közte van!"

Csak be kell helyettesíteni a szereplőket....ennyit a törvényekről 2009-ben.

adi65 2009.11.22. 17:51:03

nem tudom hogy ki az aki itt még bizik valamiben,itt szerintem már minden hazugság

Panda78 · http://indafoto.hu/panda78 2009.11.22. 17:54:32

@adi65: szerintem te magad is hiszel benne,mert máskülönben nem olvasnád a blogot.... hazugságokért nem látogat senki sem blogot....

adi65 2009.11.22. 18:07:09

@Panda78: nincs sajnos jobb dolgom ,pénzem nincs nem mehetek sehova ,szerencsére még villany van hogy a számitógép előtt ücsörögjek de már sajnos csak addig amig nem kapcsolják ki a hátralék miatt

adi65 2009.11.22. 18:09:20

eddig én is biztam de mióta hétfőn jó hir hétvégére meg semmi igy már nem bizok benne

érd 2009.11.22. 18:11:16

@adi65: Elég általánosan fogalmaztál!
Hiszünk, mégis mi motiválhatna ennyi embert, ha nem a hit , remény, szeretet?!
süti beállítások módosítása